Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoWspółpraca w zespole. Budowanie i zarządzanie zespołem

Współpraca w zespole. Budowanie i zarządzanie zespołem

Dane kursu

Numer kursu: C/0745
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Wydział Psychologii
Autor kursu: mgr Alicja Gniewek
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/0745/7
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:mgr Alicja Gniewek
Cena:489.00 zł
Terminy: od 18-11-2017 do 09-12-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
118-11-2017
sobota
09:0018:0090
219-11-2017
niedziela
09:0018:0090
309-12-2017
sobota
09:0018:0090
Numer grupy:C/0745/8
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:mgr Alicja Gniewek
Cena:489.00 zł
Terminy: od 25-11-2017 do 16-12-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
125-11-2017
sobota
09:0018:0090
226-11-2017
niedziela
09:0018:0090
316-12-2017
sobota
09:0018:0090

Opis kursu

Zespół coraz częściej staje się podstawową jednostką organizacyjną w różnego rodzaju firmach i instytucjach. Popularna działalność projektowa z założenia zakłada istnienie zespołu, który ten projekt realizuje. W związku z tym, kluczową staje się umiejętność współpracy w grupie, budowania i zarządzania nią.


Zajęcia mają na celu przyjrzenie się różnym działaniom zespołu – zarówno w kontekście indywidualnych osób, jak i grupie jako całości. 
Zajęcia odbywać się będę w trzech 8-godzinnych blokach. Praca na zajęciach będzie opierała się na metodzie warsztatowej – tzn. będziemy ćwiczyć i korzystać z doświadczeń oraz wiedzy grupy. Zaplanowane są dyskusje, praca w grupach, praca indywidualna oraz ćwiczenia na forum.

Program:

1.    Budowanie zespołu:

  • kwestia integracji,
  • tworzenie wspólnej wizji i celu pracy.

2.    Grupa i jej charakterystyka:

  • role grupowe,
  • fazy rozwoju grupy.

3.    Komunikacja w zespole:

  • ścieżki i kody komunikacyjne,
  • podstawowe przeszkody w komunikacji,
  • asertywne wyrażanie własnej opinii,
  • udzielanie informacji zwrotnej.

4.    Motywowanie:

  • wyznaczanie celów indywidualnych i grupowych,
  • analiza czynników motywacyjnych w grupie.

5.    Style przywództwa:

  • kompetencje przywódcy,
  • delegowanie zadań.


Program może ulec zmianie w zależności od potrzeb grupy warsztatowej.

Cel ogólny

Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole i zarządzania nim.

Cele szczegółowe

  • poznanie podstawowych mechanizmów psychologicznych działających w grupie,
  • znajomość struktury grupy i faz jej rozwoju,
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych pomiędzy członkami zespołu – asertywna postawa, wyrażanie opinii, udzielanie informacji zwrotnej,
  • rozwój podstawowych kompetencji związanych z zarządzaniem zespołem – budowanie zespołu, motywowanie, delegowanie,
  • wyznaczanie celów grupowych i indywidualnych,
  • umiejętność zarządzania konfliktem i poszukiwania rozwiązań.

Korzyści dla słuchacza

  • dowiedzą się, jakie są role grupowe oraz jakie procesy zachodzą w grupie,
  • rozwiną samoświadomość w zakresie własnych zachowań komunikacyjnych względem innych członków zespołu,
  • rozwiną samoświadomość w zakresie swojego funkcjonowania w grupie,
  • poznają i przećwiczą konkretne techniki/narzędzia związane z budowaniem i zarządzaniem zespołem,
  • poznają podstawowe czynniki, które wpływają na efektywność pracy zespołowej.

Metody pracy

Praca na zajęciach będzie opierała się na metodzie warsztatowej – tzn. będziemy ćwiczyć i korzystać z doświadczeń oraz wiedzy grupy. Zaplanowane są dyskusje, praca w grupach, praca indywidualna oraz ćwiczenia na forum.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Follow-up: rozłożenie zajęć w czasie pozwoli na sprawdzenie, na ile umiejętności ćwiczone podczas pierwszych spotkań sprawdzają się w rzeczywistości. Będzie to moment na rozwinięcie tych umiejętności, które wymagają jeszcze dopracowania lub zastanowienie się, co hamuje uczestnika przed wdrożeniem umiejętności w życie.  

Samoopis: uczestnicy poproszeni zostaną o odniesienie się do własnych umiejętności z zakresu pracy w grupie na początku i na końcu zajęć, co pozwoli na określenie efektów.



do góry ↑