Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoTrain The Trainer – trening kompetencji trenerskich

Train The Trainer – trening kompetencji trenerskich

Dane kursu

Numer kursu: C/0615
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 60
Jednostki
odpowiedzialne:
Uniwersytet Otwarty
Autor kursu: dr Marcin Capiga
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/0615/4
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Marcin Capiga
Cena:550.00 zł
Terminy: od 18-09-2017 do 15-01-2018
Lokalizacja:Kampus Centralny
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
118-09-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
225-09-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
302-10-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
416-10-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
523-10-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
613-11-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
727-11-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
804-12-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
911-12-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
1018-12-2017
poniedziałek
17:0020:45brak
1108-01-2018
poniedziałek
17:0020:45brak
1215-01-2018
poniedziałek
17:0020:45brak

Opis kursu

Zajęcia będą miały charakter warsztatowy. Podczas zajęć planuje się poruszenie m.in. następujących zagadnień:

  1. Struktura szkolenia.
  2. Zasady pisania scenariusza szkoleń.
  3. Style prowadzenia zajęć.
  4. Analiza własnego stylu nauczania.
  5. Proces grupowy i role przyjmowane przez uczestników.
  6. Rodzaje i skuteczność metod dydaktycznych (np. metody aktywizujące, interaktywne).
  7. Efektywne techniki dydaktyczne (m.in. brainstorm, karty dialogowe, case study).
  8. Komunikacja werbalna i niewerbalna w pracy trenera (np. pacing, leading).
  9. Cykl efektywnej nauki Kolba.
  10. Pomoce audiowizualne w szkoleniu.
  11. Dostosowanie szkolenia do stylów uczenia się uczestników.
  12. Podtrzymywanie zainteresowania i zaangażowania uczestnika.
  13. Sposoby radzenia sobie z „trudnym” uczestnikiem.
  14. Sposoby radzenia sobie ze stresem i tremą.
  15. Organizacja i warunki pracy z grupą.
  16. Monitorowanie i ewaluacja szkoleń.


Mile widziane będą również propozycje tematów, wynikające z zainteresowań i potrzeb Słuchaczy.

Cel ogólny

Identyfikacja osobistych predyspozycji oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu kluczowych kompetencji trenerskich Słuchaczy.

Cele szczegółowe

  • doskonalenie lub/i odkrycie własnego stylu prowadzenia zajęć,
  • zrozumienie procesu grupowego i ról jakie przyjmują uczestnicy szkoleń,
  • przekazanie wiedzy i umiejętności na temat profesjonalnego przygotowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń,
  • przekazanie wybranej wiedzy z zakresu dydaktyki,
  • przekazanie wiedzy dotyczącej skutecznych metod i technik pracy z grupą,
  • przekazanie wiedzy i umiejętności na temat sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas szkoleń.

Korzyści dla słuchacza

Kurs adresowany jest do wszystkich osób chcących doskonalić swój warsztat trenerski lub pragnących rozpocząć swoją przygodę w pracy jako trener prowadzący szkolenia interpersonalne, rozwoju osobistego, biznesowe, profilaktyczne itp. Słuchacze podczas zajęć nauczą się projektować szkolenia, tworzyć ćwiczenia warsztatowe i zdobędą praktyczne narzędzia i wskazówki, jak zaciekawić odbiorcę i przeprowadzić efektywne i profesjonalne szkolenie.
Kurs Train The Trainer składa się z dwóch części, które mają na celu identyfikację osobistych predyspozycji oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu kluczowych kompetencji trenerskich Słuchacza.

W pierwszej części przyszli trenerzy będą przygotowywani do pisania i prowadzenia szkoleń. Stworzą własny projekt szkolenia i nauczą się lub udoskonalą prowadzenie wybranych technik najczęściej wykorzystywanych podczas zajęć warsztatowych.

W drugiej części w parach i/lub samodzielnie przeprowadzą dla grupy, superwizowane szkolenie, którego temat dowolnie sobie wybiorą.

Metody pracy

  • praca w grupach,
  • praca w parach,
  • praca indywidualna,
  • symulacja,
  • dyskusja,
  • wykład.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

  • przeprowadzenie (samodzielnie lub w parze) superwizowanego szkolenia,
  • test wielokrotnego wyboru.


do góry ↑