Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoRozwiń skrzydła – warsztaty budowania poczucia własnej wartości

Rozwiń skrzydła – warsztaty budowania poczucia własnej wartości

Dane kursu

Numer kursu: C/1040
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Uniwersytet Otwarty
Autor kursu: mgr Marta Skrzydelska
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/1040/6
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:mgr Marta Skrzydelska
Cena:440.00 zł
Terminy: od 20-10-2017 do 22-10-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
120-10-2017
piątek
09:0017:3060
221-10-2017
sobota
09:0017:3060
322-10-2017
niedziela
09:0017:3060
Numer grupy:C/1040/7
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:mgr Marta Skrzydelska
Cena:440.00 zł
Terminy: od 17-11-2017 do 19-11-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
117-11-2017
piątek
09:0017:3060
218-11-2017
sobota
09:0017:3060
319-11-2017
niedziela
09:0017:3060

Opis kursu

Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać swój potencjał – „Zig” Ziglar

Warsztaty prowadzone są przez coacha i zostały zaprojektowane w oparciu o techniki stosowane w pracy coachingowej. W trakcie kursu Słuchacze poznają wybrane techniki zwiększające efektywność w komunikacji, na nowo zdefiniują swoje zasoby – określając mocne i słabe strony, a także przekonania, które są dla nich użyteczne oraz takie, które maja negatywny wpływ na sposób myślenia czy działania. Zapoznają się ze sposobami wyznaczania celów, tak, by były spójne z ich potrzebami i wyznawanymi wartościami.

Odpowiedzą sobie na pytania: 

  • Jak chcę się komunikować?
  • Jakie są moje zasoby? 
  • Co mnie hamuje i ogranicza? 
  • Dokąd zmierzam? 

Program obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Właściwa perspektywa:
    - pozycje życiowe T. Harrisa,
    - koło życia.
  2. Ja w relacjach:
    - trzy stany ego: dziecko, dorosły, rodzic,
    - komunikat "Ja" i język e-prime,
    - feedback.
  3. Zasoby:
    - rodzaje zasobów: fizyczne, intelektualne, emocjonalne, społeczne i inne,
    - zdefiniowanie własnych zasobów, mocne strony,
    - "wewnętrzny krytyk" i nowa informacja, jaką wnosi.
  4. Przekonania:
    - rodzaje przekonań: usunięcia, generalizacje, zniekształcenia,
    - praca na własnych przekonaniach.
  5. Określanie celów:
    - model GROW,
    - określanie celów.
  6. Wartości:
    - poziomy logiczne Diltsa.
  7. Podsumowanie.

Cel ogólny

Słuchacze poznają swój potencjał i techniki pomocne w samodzielnym budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości.

Cele szczegółowe

Słuchacze poznają podstawowe pojęcia związane z samooceną oraz teorie i techniki pomocne w budowaniu wysokiego poczucia własnej wartości. Nauczą się jak przekazywać konstruktywny feedback i stosować komunikat "Ja". Na nowo zdefiniują swoje zasoby i określą mocne i słabe strony. Poznają rodzaje przekonań i sposoby na pracę z tymi, które mogą być negatywne. Poznają techniki wspomagające wyznaczanie celów i nauczą się określać je w oparciu o pojecie spójności.

Korzyści dla słuchacza

Słuchacze:

  • wiedzą czym jest poczucie własnej wartości,
  • znają techniki, które mogą wykorzystywać na co dzień, by budować swoją samoocenę,
  • potrafią przekazać konstruktywną informację zwrotną i zastosować komunikat "Ja",
  • potrafią zidentyfikować swoje wewnętrzne zasoby,
  • znają techniki radzenia sobie z "wewnętrznym krytykiem",
  • potrafią wymienić rodzaje przekonań i wiedzą jak "rozkruszyć" przekonanie negatywne,
  • porafią wyznaczyć sobie cele,
  • poznali poziomy logiczne Diltsa, wiedzą jak określać swoje długofalowe cele w oparciu o pojęcie spójności.

Metody pracy

  • ćwiczenia,
  • praca indywidualna,
  • praca w parach i grupach,
  • dyskusje,
  • burza mózgów,
  • studium przypadku,
  • kwestionariusz, test,
  • prezentacja,
  • feedback.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Dla Słuchaczy warsztatów, którzy nie podchodzą do egzaminu:

  • obserwacja i feedback przekazywany Słuchaczom podczas wykonywanych ćwiczeń (bieżąca praca indywidualna, w parach i grupowa),
  • ocena Słuchaczy warsztatów podczas podsumowania zajęć.

Dla osób zdających egzamin:

  • pisemny test końcowy zawierający pytania otwarte.


do góry ↑