Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoKształtowanie kompetencji społecznych

Kształtowanie kompetencji społecznych

Dane kursu

Numer kursu: C/0038
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 60
Jednostki
odpowiedzialne:
Wydział Pedagogiczny
Autor kursu: dr Anna Marianowska
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/0038/2
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Anna Marianowska
Cena:550.00 zł
Terminy: od 02-12-2017 do 17-12-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
102-12-2017
sobota
09:0017:4070
203-12-2017
niedziela
09:0017:4070
309-12-2017
sobota
09:0017:4070
410-12-2017
niedziela
09:0017:4070
516-12-2017
sobota
09:0017:4070
617-12-2017
niedziela
09:0017:4070

Opis kursu

Moduł I – Komunikacja i autoprezentacja

  1. Nieśmiałość i stres – pokonywanie barier.
  2. Sposoby prezentowania siebie.
  3. Komunikacja w aspekcie werbalnym i pozawerbalnym.
  4. Autodiagnoza stylu komunikacji.

Moduł II – Wystąpienia publiczne i budowanie autorytetu.

  1. Zasady wystąpień publicznych przed audytorium dorosłych uczestników.
  2. Elementy retoryki interpersonalnej.
  3. Budowanie autorytetu.
  4. Style uczenia się a efektywność wystąpień. 
  5. Skuteczność i produktywność grupy.
  6. Rozwiązywanie sytuacji trudnych podczas wystąpień publicznych.

Moduł III – Negocjacje i techniki rozwiązywania konfliktów.

  1. Negocjacje – gra psychologiczna.
  2. Błędy i pułapki negocjacyjne.
  3. Taktyki i techniki negocjacyjne.
  4. Rozwijanie umiejętności negocjacyjnych.
  5. Typy temperamentu w kontekście prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
  6. Style reakcji na konflikt.

Cel ogólny

Celem warsztatów jest rozwój osobisty Słuchaczy w obszarze kompetencji społecznych: komunikacji, wystąpień publicznych i negocjacji.

Cele szczegółowe

  • rozwijanie umiejętności komunikacyjno-autoprezentacyjnych, 
  • diagnoza mocnych i słabych stron Słuchaczy,
  • sposoby budowania autorytetu,
  • opanowanie technik umożliwiających przezwyciężenie sytuacji trudnych w sytuacjach praktycznych.

Korzyści dla słuchacza

W dzisiejszym świecie rozwinięte kompetencje społeczne stanowią nieocenioną wartość zarówno w środowisku pracy, jak i obszarze życia codziennego. Sukces w życiu prywatnym i zawodowym zależy bowiem od tego, jak funkcjonujemy wśród innych ludzi i w jaki sposób jesteśmy przez nich postrzegani. Większość osób starających się o pracę w firmach lub korporacjach przyjmowanych jest na stanowisko ze względu na swoje kompetencje merytoryczne. Najczęstszą przyczyną zwolnień jest natomiast brak lub niewystarczający poziom umiejętności społecznych. Podobnie jest z utrzymywaniem długich i satysfakcjonujących relacji interpersonalnych, którym brak kompetencji społecznych z pewnością nie sprzyja. Niniejszy kurs został przygotowany dla osób, które chciałyby rozwinąć swoje kompetencje społeczne w trzech wymiarach: komunikacji i autoprezentacji, wystąpień publicznych i budowania autorytetu oraz negocjacji i technik rozwiązywania konfliktów.  Podczas zajęć Słuchacze będą mogli poznać i zrozumieć własny styl komunikowania, skuteczne metody negocjowania, rozwiązywania sytuacji konfliktowych, komunikacji i autoprezentacji oraz sposoby budowania autorytetu.

Metody pracy

Mini wykłady, testy, gry, praca w parach i grupach, energizery, dyskusja, symulacje.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Przygotowanie i przeprowadzenie 15 minutowego wystąpienia publicznego oraz analiza studium przypadku z obszaru negocjiacji/komunikacji/sytuacji konfliktowej.



do góry ↑