Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoGry szkoleniowe w praktyce

Gry szkoleniowe w praktyce

Dane kursu

Numer kursu: C/2606
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 45
Jednostki
odpowiedzialne:
Wydział Zarządzania
Autor kursu: dr Michał Mijal
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/2606/3
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Michał Mijal
Cena:413.00 zł
Terminy: od 30-09-2017 do 15-10-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
130-09-2017
sobota
10:0016:1030
201-10-2017
niedziela
10:0016:1030
307-10-2017
sobota
10:0016:1030
408-10-2017
niedziela
10:0016:0530
514-10-2017
sobota
10:0016:0530
615-10-2017
niedziela
10:0016:0530

Opis kursu

Tematyka zajęć:

  1. Historia gier szkoleniowych.
  2. Obszary zastosowań gier szkoleniowych.
  3. Cele szkoleniowe a cele gier.
  4. Typy gier – rodzaje podziałów i klasyfikacji.
    • energizery,
    • lodołamacze,
    • gry komunikacyjne,
    • gry negocjacyjne,
    • gry optymalizacyjne,
    • gry fabularne,
    • gry wiedzowe,
    • gry z ukrytą tożsamością.
  5. Kompetencje a gry – jakie gry stosujemy do rozwoju jakich kompetencji.

Wszystkie tematy będą omawiane na przykładach praktycznych z wykorzystaniem różnych gier szkoleniowych. W każdym przypadku podstawą do analizy zagadnienia będzie konkretna gra, na podstawie której zostanie zaprezentowany szerszy kontekst dyskutowanych problemów.

Cel ogólny

Zapoznanie Słuchaczy z najpopularniejszymi grami szkoleniowymi oraz pokazanie w praktyce ich zastosowania.

Cele szczegółowe

  • prezentacja najpopularniejszych gier szkoleniowych wraz z ich systematyką,
  • wyjaśnienie mechanizmów stosowanych w grach szkoleniowych,
  • pokazanie praktycznych zastosowań gier, także poza obszarem klasycznie rozumianych szkoleń,
  • nauczenie podstawowych zasad selekcji i modyfikacji istniejących gier.

Korzyści dla słuchacza

Słuchacze po kursie:

  • mają wiedzę potrzebną do świadomego wyboru adekwatnych gier szkoleniowych,
  • potrafią świadomie użyć słownictwa z zakresu gier oraz szkoleń,
  • potrafią zaprojektować podstawowe ćwiczenia do celów treningowych,
  • wzbogacą swoje kompetencje związane z analizą procesu szkolenia oraz dynamiki gier szkoleniowych.

Metody pracy

Podczas każdego spotkania zostanie rozegrane 3-5 gier. Po każdej rozgrywce nastąpi omówienie zastosowań gry, jej zalet i wad, ograniczeń, możliwych wariantów oraz podobnych gier znanych Słuchaczom. W trakcie kolejnych spotkań będa odbywać się także krótkie (10-15 min.) mini-wykłady na wybrane tematy związane z rozegranymi właśnie grami.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Weryfikacja efektów kształcenia nastąpi w drodze pisanego eseju na zadany przez prowadzącego temat.



do góry ↑