Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoEfektywne zarządzanie własną drogą życiową

Efektywne zarządzanie własną drogą życiową

Dane kursu

Numer kursu: C/3019
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 40
Jednostki
odpowiedzialne:
Wydział Pedagogiczny
Autor kursu: dr Monika Gromadzka
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/3019/3
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Monika Gromadzka
Cena:367.00 zł
Terminy: od 30-09-2017 do 08-10-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
130-09-2017
sobota
09:0017:3060
201-10-2017
niedziela
09:0017:3060
307-10-2017
sobota
09:0017:3060
408-10-2017
niedziela
09:0017:3060
Numer grupy:C/3019/4
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Monika Gromadzka
Cena:367.00 zł
Terminy: od 04-11-2017 do 19-11-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
104-11-2017
sobota
09:0017:3060
205-11-2017
niedziela
09:0017:00brak
318-11-2017
sobota
09:0017:3060
419-11-2017
niedziela
09:0017:3060

Opis kursu

Wiedza i umiejętności zdobyte w czasie warsztatów z Efektywnego zarządzania własną drogą życiową będą przydatne każdemu, kto pragnie działać świadomie i skuteczniej kierować własnym życiem. Podczas warsztatu teoretyczna wiedza z zakresu psychologii i socjologii zostanie przepleciona z doświadczeniem życiowym Słuchaczy. Zajęcia te skierowane są do osób, które w aktywny sposób chcą pracować nad swoimi zasobami, ale też zwiększać (na ile to możliwe) swój dobrostan. Główne tematy:

  1. Psychologia rozwoju człowieka dorosłego – czyli o czym czasem nie wiemy, a może wpływać na nasze życie.
  2. Rozwój osobisty (luki kompetencyjne czy talenty), diagnoza oraz praca z silnymi i słabymi stronami.
  3. Kompetencja biograficzna – jak refleksja rzeczywiście może wzbogacić nasze życie (narzędzia wspomagające myślenie biograficzne).
  4. Zarządzanie sobą w czasie – priorytety, wartości, wyznaczanie celów (m.in. model GROW) i „warsztat w warsztacie” czyli tworzenie własnej Mapy Celów.
  5. Orientacje temporalne – diagnoza i analiza wad i zalet poszczególnych orientacji.
  6. Podstawowe zagadnienia związane z komunikacją czyli jak VUP-y potrafią zmniejszać naszą skuteczność życiową.

Z uwagi na szczególną tematykę zajęć, warsztat podzielony jest na minimum dwa spotkania, między którymi będzie przynajmniej kilka dni „wolnego”. Ta zaplanowana przerwa, jest wpisana w proces uczenia się. W tym czasie Słuchacze zyskają przestrzeń na namysł i refleksje, z których będziemy korzystać w dalszej części warsztatu.


Zajęcia prowadzone będą metodami aktywnymi: burze mózgów, ćwiczenia w grupach i dyskusje moderowane. W planie jest też pokaz krótkiego filmu, prezentacje, mini-wykłady i testy diagnostyczne.

Cel ogólny

Zapoznanie Słuchaczy z technikami i strategiami ułatwiającymi skuteczne działanie i konstruowanie ścieżki życiowej, a także pobudzenie refleksji nad własnym życiem.

Cele szczegółowe

  • poznanie teoretycznej bazy dotyczącej rozwoju człowieka dorosłego,
  • formowanie dobrych nawyków przydatnych w efektywnym zarządzaniu zmianą,
  • poznanie metod rozwoju umiejętności życiowych („odkrywanie własnego potencjału” i „bycie sobą”),
  • znajomość narzędzi oraz technik zarządzania czasem – umiejętne konstruowanie budżetu czasu,
  • ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej – jasne i rzeczowe komunikaty (komunikat typu „JA", asertywne sposoby wyrażania się).

Korzyści dla słuchacza

Słuchacz:

  • zna podstawowy dotyczące rozwoju człowieka,
  • wie czym jest orientacja temporalna i jaka jest charakterystyka każdej z nich,
  • aktywnie rozwija swoją kompetencję biograficzną,
  • wie jak zmaksymalizować wykorzystanie swojego czasu – umie stosować strategie produktywnego działania,
  • rozwija umiejętności interpersonalne,
  • zna i potrafi uniknąć błędów w planowaniu.

Metody pracy

  • praca indywidualna i w małych grupach,
  • dyskusje (różnego rodzaju),
  • burze mózgów,
  • analiza studium przypadku,
  • kwestionariusze i testy,
  • prezentacje i mini wykłady.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Ustna prezentacja własnego projektu rozwojowego. Tworząc projekt autor będzie miał za zadanie uwzględnić treści z zajęć i swoje refleksje.

Przykład: projektem jest wyznaczenie sobie celu i drogi do jego realizacji. Należy więc rozplanować „drogę” według wybranej metodologii, przeanalizować plan według podanych na kursie założeń (wybierając te, które na ten moment nas przekonują – ważna też będzie umiejętność uargumentowania wyboru) i dopasować go do swoich zasobów (refleksja po wykorzystaniu narzędzi z zajęć).



do góry ↑