Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaCzłowiek i SpołeczeństwoBudowanie relacji. Komunikacja jako narzędzie dbania o siebie i innych

Budowanie relacji. Komunikacja jako narzędzie dbania o siebie i innych

Dane kursu

Numer kursu: C/3013
Dziedzina wiedzy: Człowiek i Społeczeństwo
Liczba godzin: 35
Jednostki
odpowiedzialne:
Wydział Pedagogiczny
Autor kursu: dr Monika Gromadzka
Rodzaj zajęć: warsztaty

Grupy

Numer grupy:C/3013/3
Trymestr:I/2017/2018
Prowadzący:dr Monika Gromadzka
Cena:321.00 zł
Terminy: od 19-10-2017 do 23-11-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
119-10-2017
czwartek
17:0021:0015
221-10-2017
sobota
09:0016:4560
322-10-2017
niedziela
09:0016:4560
426-10-2017
czwartek
17:0020:1515
516-11-2017
czwartek
17:0020:1515
623-11-2017
czwartek
17:0020:1515

Opis kursu

Celem zajęć jest zdobycie przez Słuchaczy wiedzy i umiejętności, które umożliwią lepsze poznanie swojego stylu/sposobu komunikowania się i bardziej świadome budowanie relacji z innymi ludźmi.

Podczas zajęć zastanowimy się wspólnie, co wpływa na naszą komunikację z innymi oraz na nasze sposoby budowania z nimi relacji.

Przykładowe tematy:

  1. Dlaczego wchodzimy w relacje – analiza moich zasobów.
  2. Moje relacje – diagnoza, analiza i kierunki pracy.
  3. Pogłębienie i dalszy rozwój komunikowania się asertywnego (szczególnie praca nad terytorium psychologicznym).
  4. Konflikt i jego wpływ na relacje. Strategie funkcjonowania w konflikcie.

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, których interesuje wpływ ich sposobu komunikowania się (ale też postrzegania świata) na budowanie relacji z innymi i przez trzydzieści pięć godzin chcą aktywnie pracować nad jednym z elementów swojego funkcjonowania społecznego.

 Na zajęcia zapraszam, przede wszystkim osoby, które znają już podstawowe narzędzia i koncepcje komunikowania się (słuchanie aktywne/reaktywne, komunikat typu „Ja”, asertywność), a nadal chciałyby rozwijać się w tym obszarze.

Cel ogólny

Zdobycie pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.

Cele szczegółowe

  • doskonalenie własnego stylu komunikowania się z innymi,
  • dostrzeżenie, w jaki sposób nasze postrzeganie świata wpływa na relacje z innymi,
  • pogłębienie świadomości na temat sposobu postrzegania świata i organizowania informacji,
  • zdobycie wiadomości na temat konfliktów i ich wpływu na relacje.

Korzyści dla słuchacza

Po ukończeniu kursu Słuchacze:

  • posiadają pogłębioną wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej,
  • potrafią przeanalizować swoje relacje i wpływać na nie w sposób pozytywny (z punktu widzenia własnego rozwoju),
  • potrafią bronić (nie zachowując się agresywnie) swojego terytorium psychologicznego,
  • wiedzą jak skutecznie komunikować się z innymi i znają swoją strategię funkcjonowania w konflikcie.

Metody pracy

  • praca indywidualna i w małych grupach,
  • dyskusje (różnego rodzaju),
  • burze mózgów,
  • metody dramowe,
  • kwestionariusze i testy,
  • prezentacje i mini wykłady.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Egzamin składający się z części pisemnej i ustnej.



do góry ↑